Μετά την επιτυχία ενός πιλοτικού προγράμματος το οποίο προέβλεπε την διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας σε δεκατρία δημοτικά σχολεία της Οξφόρδης,το υπουργείο Παιδείας της Βρετανίας αποφάσισε να συμπεριλάβει από φέτος τα αρχαία ελληνικά στις ξένες γλώσσες εκ των οποίων τα δημοτικά σχολεία της Βρετανίας θα επιλέγουν τουλάχιστον μία για υποχρεωτική διδασκαλία.
Αφορμή για μια τέτοια πρωτοβουλία αποτέλεσαν τα αποτελέσματα ερευνών τα οποία έδειξαν ότι
οι Βρετανοί μαθητές έχουν τα χαμηλότερα ποσοστά στην εκμάθηση ξένων γλωσσών σε σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα. Η Ρόμπινσον, η υπεύθυνη του πιλοτικού προγράμματος, θεωρεί τα αρχαία ελληνικά "θαυμάσια γλώσσα γεμάτη όμορφες λέξεις και συναρπαστικά νοήματα", ενώ σύμφωνα με τον συγγραφέα Χάρι Μάουντ τα αρχαία ελληνικά όχι μόνο θα βελτιώσουν τις δεξιότητες των παιδιών στην αγγλική γραμματική, αλλά θα τα εισαγάγουν στον ελληνικό πολιτισμό που είναι το λίκνο του δυτικού.
Κι ενώ οι Βρετανοί έχουν συνειδητοποιήσει τα πολλαπλά οφέλη που απορρέουν από την εισαγωγή της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών στα δημοτικά σχολεία της χώρας τους, η δική μας χώρα, στην οποία γεννήθηκε η γλώσσα αυτή, φαίνεται να τα αγνοεί. Έτσι, στα ελληνικά δημοτικά σχολεία, όχι μόνο δεν προβλέπεται η διδασκάλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας, αλλά ακόμα και η διδασκαλία της νεοελληνικής υπονομεύεται στο όνομα ενός οποσθοδρομικού προοδευτισμού, ο οποίος υποδεικνύει στους δασκάλους να "κάνουν τα στραβά μάτια" στα ορθογραφικά λάθη και να δείχνουν ανοχή σε οποιαδήποτε μορφή συντακτικών και γραμματικών αποκλίσεων.
Αφορμή για μια τέτοια πρωτοβουλία αποτέλεσαν τα αποτελέσματα ερευνών τα οποία έδειξαν ότι
οι Βρετανοί μαθητές έχουν τα χαμηλότερα ποσοστά στην εκμάθηση ξένων γλωσσών σε σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα. Η Ρόμπινσον, η υπεύθυνη του πιλοτικού προγράμματος, θεωρεί τα αρχαία ελληνικά "θαυμάσια γλώσσα γεμάτη όμορφες λέξεις και συναρπαστικά νοήματα", ενώ σύμφωνα με τον συγγραφέα Χάρι Μάουντ τα αρχαία ελληνικά όχι μόνο θα βελτιώσουν τις δεξιότητες των παιδιών στην αγγλική γραμματική, αλλά θα τα εισαγάγουν στον ελληνικό πολιτισμό που είναι το λίκνο του δυτικού.
Κι ενώ οι Βρετανοί έχουν συνειδητοποιήσει τα πολλαπλά οφέλη που απορρέουν από την εισαγωγή της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών στα δημοτικά σχολεία της χώρας τους, η δική μας χώρα, στην οποία γεννήθηκε η γλώσσα αυτή, φαίνεται να τα αγνοεί. Έτσι, στα ελληνικά δημοτικά σχολεία, όχι μόνο δεν προβλέπεται η διδασκάλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας, αλλά ακόμα και η διδασκαλία της νεοελληνικής υπονομεύεται στο όνομα ενός οποσθοδρομικού προοδευτισμού, ο οποίος υποδεικνύει στους δασκάλους να "κάνουν τα στραβά μάτια" στα ορθογραφικά λάθη και να δείχνουν ανοχή σε οποιαδήποτε μορφή συντακτικών και γραμματικών αποκλίσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου